REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO TOPESHOP.PL 2024
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Niniejszy Regulamin stanowi wzorzec umowny, określający zasady funkcjonowania Sklepu oraz dokonywania zakupów Produktów; obejmuje również informację o prawach i obowiązkach klientów będących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
-
W Regulaminie użyto poniższych pojęć, które należy rozumieć w następujący sposób:
- Klient - osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca lub zamierzająca złożyć Zamówienie w Sklepie;
- Konto – miejsce w Sklepie udostępnione Klientowi po dokonaniu rejestracji, umożliwiające zarządzanie danymi Klienta, w tym danymi o złożonych Zamówieniach;
- Produkt - prezentowana w Sklepie Internetowym przez Sprzedawcę rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
- Regulamin – niniejszy dokument, którego treść stanowi integralną część umowy zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
- Sklep– prowadzona przez Sprzedawcę platforma teleinformatyczna służąca w szczególności do składania Zamówień, dostępna w sieci Internet pod adresem www.topeshop.pl;
- Sprzedawca – Bartosz Czech i Andrzej Goński, prowadzący wspólną działalność gospodarczą pod firmą TOP E SHOP BARTOSZ CZECH ANDRZEJ GOŃSKI SPÓŁKA KOMANDYTOWA, Rawa Mazowiecka 96-200, ul. Warszawska 8, NIP 8351604609, REGON 101710203, KRS 0000945448;
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży zawierana między Sprzedawcą a Klientem, której przedmiotem jest zakup Produktów;
- Usługa - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej polegająca na prowadzeniu konta Klienta w Sklepie;
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, stanowiące ofertę jej zawarcia, w którym Klient określa istotne elementy Umowy Sprzedaży.
-
Administratorem danych osobowych Klienta podawanych w związku z korzystaniem ze Sklepu jest Sprzedawca. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klienta objęte są Załącznikiem nr 1 do Regulaminu – Polityka Prywatności.
-
Ceny Produktów są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i są wyrażone w złotych polskich.
-
Momentem zawarcia Umowy Sprzedaży jest moment potwierdzenia przez klienta złożenia Zamówienia przez uruchomienie przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”.
-
Sprzedawca udostępnia adres email: biuro@topeshop.pl, przeznaczony do kontaktów z nim.
-
Do korzystania ze Sklepu, w tym składania Zamówień, niezbędne są:
- urządzenie końcowe umożliwiające korzystanie z zasobów sieci Internet, z zainstalowaną przeglądarką internetową z włączoną obsługą plików cookies, wraz z wtyczką FlashPlayer;
- aktywne konto poczty elektronicznej.
§2 REJESTRACJA KONTA KLIENTA
- Sprzedawca umożliwia każdemu Klientowi bezpłatną rejestrację oraz założenie Konta.
- Założenie Konta wymaga wypełnienia formularza rejestracyjnego obejmującego dane osobowe Klienta oraz akceptacji Regulaminu i kliknięcia przycisku „ZAREJESTRUJ SIĘ”.
- Do założenia Konta i zawarcia umowy o świadczenie Usługi dochodzi z chwilą otrzymania przez Klienta mailowego powiadomienia o rejestracji Konta.
- Umowa, o jakiej mowa w ust. 3 zawierana jest na czas nieoznaczony.
§3 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- Sprzedawca umożliwia zawieranie Umów sprzedaży zarówno Klientom, którzy założyli Konto, jak i tym, którzy go nie założyli. W przypadku braku Konta lub zakładania go w procesie składania Zamówienia, Klient podaje dane niezbędne do realizacji Zamówienia, wypełniając odpowiedni formularz.
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów dochodzi z chwilą kliknięcia przez Klienta przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”.
- Bezpośrednio przed złożeniem Zamówienia, poprzez użycie przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”, Klient jest informowany o głównych cechach świadczenia, co obejmuje w szczególności nazwę zamówionego Produktu oraz łączną kwotę do zapłaty, obejmującą cenę Produktów i koszty ich dostarczenia do Klienta.
- Bezpośrednio po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca potwierdza Zamówienie - zawarcie Umowy Sprzedaży, wysyłając email na podany przez Klienta adres, przesyłając jednocześnie informację o głównych cechach świadczenia oraz treść Regulaminu, czyniąc zadość obowiązkom określonym w art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
- Jeżeli złożone przez Klienta Zamówienie nie będzie mogło być zrealizowane z uwagi na niedostępność Produktu objętego Zamówieniem, Klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany, a kwota wpłacona na poczet ceny sprzedaży i kosztów dostawy zostanie mu niezwłocznie zwrócona.
§4 PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca umożliwia dokonanie zapłaty za Produkty w następujący sposób:
- przy odbiorze w sklepie stacjonarnym znajdującym się pod adresem Sprzedawcy – wyłącznie w przypadku odbioru osobistego;
- za pobraniem, przy odbiorze Produktów dostarczanych do Klienta;
- przelewem bankowym na konto Sprzedawcy;
- online (PayU).
2. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest mElements S.A.
- dostępne formy płatności: Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro
3. W przypadku wyboru opcji przelewem bankowym lub płatności online, brak zapłaty w terminie 14 dni od dnia złożenia Zamówienia skutkuje automatycznym anulowaniem Zamówienia (rozwiązaniem Umowy Sprzedaży).
4. W przypadku gdy w związku ze sprzedażą wystawiana jest faktura VAT, będzie ona przesyłana na podany przez Klienta adres email na co Klient wyraża zgodę, akceptując Regulamin.
§5 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Realizacja Zamówień rozpoczyna się w dniu roboczym następującym po dniu odnotowania zapłaty całości ceny zamówionych Produktów na rachunku bankowym Sprzedawcy - w przypadku płatności przelewem bankowym lub płatności online, w pozostałych przypadkach w dniu roboczym następującym po dniu potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę.
- Dostawa zakupionych Produktów może zostać zrealizowana, wedle wyboru Klienta, na jeden ze sposobów wskazanych w trakcie składania Zamówienia.
- O kosztach dostawy Klient informowany jest w trakcie składania Zamówienia.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie do 2 dni roboczych, o ile w opisie Produktu w Sklepie nie podano innego terminu dostawy. W przypadku objęcia jednym Zamówieniem kliku Produktów, Produkty objęte Zamówieniem wysyłane są łącznie, a terminem wysyłki jest najdłuższy z terminów dla poszczególnych Produktów objętych Zamówieniem, o ile Klient nie wybierze możliwości dostarczenia Produktów w oddzielnych przesyłkach.
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu lub w terminie uzgodnionym wcześniej indywidualnie ze Sprzedawcą. Zaleca się wcześniejszy kontakt ze Sprzedawcą - przynajmniej jeden dzień przed terminem odbioru, celem potwierdzenia możliwości odbioru w danym dniu.
- Produkty zakupione w Sklepie mogą ulegać uszkodzeniom w czasie transportu. Sprzedawca zaleca, aby przy odbiorze przesyłki Klient dokładnie sprawdził w obecności przewoźnika/spedytora kompletność zawartości przesyłki, stan opakowania zewnętrznego i stan zamówionego Produktu. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia, należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera dokonać jej otwarcia, ewentualnie sporządzić protokół szkody oraz udokumentować ewentualne uszkodzenia za pomocą zdjęć lub wideo, kontaktując się następnie jak najszybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.
§ 6 REKLAMACJE
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkty wolne od wad fizycznych i prawnych. Wada fizyczna polega w szczególności na niezgodności Produktu z umową, polegającej w szczególności na:
- braku właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- braku właściwości Produktu, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Klienta, w tym w szczególności w opisie zamieszczonym w Sklepie;
- nienadawaniu się Produktu do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, w przypadku gdy Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia Produktu;
- wydaniu Produktu Klientowi w stanie niezupełnym.
- Jeżeli Produkt ma wady, które tkwiły w nim w chwili otrzymania przez Klienta Produktu lub został uszkodzony podczas dostawy, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji. Reklamacje można składać elektronicznie przy użyciu formularza (https://reklamacje.topeshop.pl/). Sprzedawca prosi Klientów, aby składając reklamację podali dane wskazane w formularzu, co umożliwi sprawne rozpatrzenie reklamacji. Sprzedawca zwraca się z prośbą, by reklamacja obejmowała możliwie dokładny opis wady, wskazanie w jaki sposób Klient żąda załatwienia reklamacji oraz dokument lub jego kopię potwierdzający zakup, a także fotografie reklamowanego Produktu. Sprzedawca zapewnia, że w razie potrzeby zwróci się do Klienta o uzupełnienie reklamacji. Ewentualne dodatkowe zapytania lub prośby ze strony Sprzedawcy będą miały na celu wyłącznie dobro Klienta jak i najlepszy oraz najszybszy sposób załatwienia zgłoszonej przez Klienta reklamacji i nie mają wpływu na termin udzielenia odpowiedzi na złożoną reklamację. Reklamacje można również składać pisemnie, na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca oświadcza, że rzeczywiste kolory Produktów prezentowanych w Sklepie mogą nieznacznie różnić się od kolorów widocznych na wyświetlaczu urządzenia z którego korzysta Klient, co wynika z ustawień wyświetlacza, natężenia światła itp. Na podstawie zdjęć zamieszczanych w Sklepie nie ma możliwości dokonania prawidłowego pomiaru parametrów Produktów (np. odległości między półkami) – w przypadku wątpliwości prosimy o zapoznanie się opisem Produktu lub o zadanie nam pytania. Ponadto producent może zmieniać w czasie materiały używane do produkcji, w tym w szczególności okleiny. Dlatego Produkty identyczne co do kształtu i funkcji do zakupionych wcześniej mogą różnić się odcieniem. Produkty podobne mogą również różnić się innymi cechami.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Produktu tkwiące w nim w chwili wydania lub wynikłe z okoliczności tkwiących w Produkcie w chwili wydania, jeżeli wady te zostały wykryte w okresie dwóch lat od dnia dostarczenia Produktu do Klienta.
- Klient może żądać wymiany wadliwego Produktu na wolny od wad albo dokonania jego naprawy, a także od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny, jeżeli Sprzedawca nie zaproponuje wymiany albo naprawy.
- Sprzedawca jest zobowiązany wymienić Produkt wadliwy lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych uciążliwości dla Klienta.
- Jeżeli Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta nie usunie wady lub nie wymieni Produktu na wolny od wad, Klient jest uprawniony do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy. Postanowienie nie znajduje zastosowania w stosunkach pomiędzy Sprzedawcą a Klientami niebędącymi konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za mechaniczne uszkodzenia Produktu, jeżeli nie tkwiły w nim w momencie otrzymania Produktu przez Klienta lub nie powstały w wyniku wad tkwiących w Produkcie w momencie otrzymania Produktu przez Klienta. Stwierdzenie takich mechanicznych uszkodzeń może stanowić podstawę do odmowy uznania reklamacji za zasadną.
- Sprzedawca udzieli odpowiedzi na Reklamację złożoną przez Klienta będącego konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, w pozostałych przypadkach w terminie 30 dni.
- Sprzedawca odpowiada względem Klienta na zasadach określonych powyżej:
- w stosunku do Klientów będących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia dostarczenia Produktu, a Sprzedawca zostanie o niej poinformowany nie później niż w terminie 1 roku od dnia wykrycia wady;
- w stosunku do Klientów niebędących konsumentami, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat, a Sprzedawca zostanie o niej poinformowany niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia wykrycia wady.
- W przypadku Klientów niebędących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, Klient traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbada Produktu niezwłocznie po jego otrzymaniu.
- Klient będący konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności w przypadku gdy Sprzedawca nie rozpatrzy reklamacji zgodnie z oczekiwaniami Klienta. W tym celu, Klient może według swojego wyboru:
- zwrócić się z wnioskiem do właściwego wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej o wszczęcie bezpłatnego postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu;
- zwrócić się o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy właściwym wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej;
- zwrócić się po bezpłatną poradę do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, który w imieniu Klienta może wystąpić do Sprzedawcy w celu ugodowego zakończenia sporu lub na rzecz Klienta wytoczyć powództwo przeciwko Sprzedawcy.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z określonych w ust. 11 powyżej pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej i powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, a także organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona praw konsumentów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§7 PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2020 roku poz. 887 z późn. zm.), każdy Klient, który nabył w Sklepie Produkt jako konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, może, w terminie 14 dni, odstąpić od Umowy Sprzedaży Produktu na zasadach i w sposób określony w informacji stanowiącej załącznik nr 2 do Regulaminu.
- By skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wystarczy zapoznać się i postępować zgodnie z treścią informacji stanowiących załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Sprzedawca udostępnia formularz odstąpienia od umowy, którego wzór objęty jest załącznikiem nr 3 do Regulaminu. W celu odstąpienia od Umowy Sprzedaży Klient może skorzystać z formularza. Odstąpienia od umowy można dokonać również poprzez złożenie oświadczenia przez dostępny w Sklepie formularz reklamacyjny.
- Sprzedawca zwraca się z prośbą, by wraz ze zwracanym w związku z odstąpieniem od Umowy Sprzedaży Produktem, Klient przesłał kopię lub oryginał dowodu zakupu.
- Sprzedawca oświadcza, że prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w szczególności w stosunku do Produktów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Zgodnie z naszą polityką, zwracany towar będzie przechowywany na naszym magazynie przez 21 dni. Po upływie tego czasu zostanie przekazany do utylizacji i nie będzie możliwości odbioru przedmiotu/-ów przez Kupującego. Prosimy o niezwłoczną dyspozycję dotyczącą przesyłek, które zostają zwrócone bądź odesłane przez Klienta.
§8 OCHRONA PRAW AUTORSKICH
- Sklep oraz wszelkie materiały opublikowane w Sklepie są unikalne. Układ treści zawarty na stronie internetowej Sklepu, jak i jej poszczególne części, takie jak opisy Produktów, zdjęcia, grafika, aplikacja i inne, korzystają na ogólnych zasadach z ochrony prawa autorskiego.
- Wszelkie znaki towarowe, handlowe oraz firmowe, które są prezentowane w Sklepie, podlegają ochronie prawnej na zasadach przewidzianych w odpowiednich przepisach.
- Poprzez korzystanie z treści udostępnionych w Sklepie, Klient nie nabywa żadnych praw, jak również nie uzyskuje licencji na korzystanie z tych treści w innym celu niż korzystanie ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Zabronione jest zwielokrotnianie, modyfikowanie, wtórne wykorzystywanie w całości i w części, blokowanie, publiczne odtwarzanie i publiczne udostępnianie treści opublikowanych w Sklepie za wyjątkiem przypadków wskazanych w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa.
§9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Każdy Klient, który dokonał rejestracji Konta w Sklepie Internetowym, może w każdym czasie rozwiązać umowę o świadczenie Usługi, tym samym likwidując Konto. W celu rozwiązania umowy Klient może wypełnić dostępny na stronie internetowej Sklepu formularz, obejmujący oświadczenie o rozwiązaniu umowy.
- Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z dniem ogłoszenia nowego Regulaminu na stronie www.topeshop.pl/content/7-regulamin, z tym zastrzeżeniem, że zmiany są wiążące dla Klientów będących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, o ile je zaakceptują.
- Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na Zamówienia złożone przez Klienta przed datą wejścia w życie takich zmian; takie Zamówienia Klienta będą realizowane na zasadach dotychczasowych.
- Wszelkie spory, które ewentualnie zaistnieją pomiędzy Klientem a Sprzedawcą na podstawie lub w związku z umową zawartą na podstawie Regulaminu, strony starać się będą rozstrzygać ugodowo. W przypadku braku porozumienia, spory będzie rozstrzygał polski sąd powszechny, właściwy miejscowo dla Sprzedawcy, przy czym to postanowienie nie ma zastosowania do Klientów będących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Każdy użytkownik Internetu może pobrać treść Regulaminu w formacie do wydruku i zapisać go na własnym nośniku danych.
- Właściwym dla stosunków zobowiązaniowych pomiędzy Klientem a Sklepem jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej, w takim zakresie, w jakim możliwość stosowania tego prawa nie została wyłączona lub ograniczona normami prawa stanowionego przez organy Unii Europejskiej lub normami umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klientów nie będących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego ograniczona jest do odpowiedzialności z tytułu rzeczywiście poniesionej szkody z ograniczeniem kwotowym do zapłaconej ceny za Produkt.
- Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumentów, w zakresie rękojmi za wady rzeczy i prawa do odstąpienia od umowy, od dnia 01 stycznia 2021 roku znajdują również zastosowanie do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część:
1) Załącznik nr 1 - Polityka prywatności,
2) Załącznik nr 2- Informacja o prawie do odstąpienia od umowy,
3) Załącznik nr 3- Formularz odstąpienia od umowy.
10. Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2024 roku.
Obsługujemy płatności: